keskiviikko 15. helmikuuta 2017

Vertaus leskestä ja väärämielisestä tuomarista

Jeesus kertoi opetuslapsille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla lannistumatta.

Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei pelännyt Jumalaa eikä piitannut ihmisistä.

Siinä kaupungissa oli myös leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luokseen ja sanoi: 
'Auta minua saamaan oikeus riitapuoltani vastaan.'

Pitkään aikaan tuomari ei tahtonut, mutta sitten hän sanoi mielessään: 
'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä piittaa ihmisistä, niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan häntä saamaan oikeuden, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni.'" 

Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärämielinen tuomari sanoo!

Eikö sitten Jumala hankkisi oikeutta valituilleen, kun nämä yötä päivää huutavat häntä avukseen. 

Viivyttäisikö hän heiltä apuaan?

Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. 

Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" 

(Luukas 18:1-8)



Lopuksi totean, että olemmekohan juuri Jeesuksen mainitsemassa ajassa?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti